Nemecký automobilový priemysel očakáva v tomto roku výrazný pokles domácej produkcie. Výroba v nemeckých závodoch by mala padnúť približne o 5 percent na 4,8 milióna vozidiel, uviedol v sobotu vo svojej prognóze zväz automobilového priemyslu VDA.
Naopak, zahraničná produkcia by sa mala zvýšiť o 3 percentá na 11,6 milióna áut.
Dôvodmi sú spomaľovanie ekonomiky, obchodné a colné riziká, ale aj výstavba a rozširovanie závodov v USA, Mexiku a Číne.
Zamestnanosť v nemeckých závodoch by mala zostať stabilná na úrovni asi 834-tisíc pracovníkov, uviedol šéf VDA Bernhard Mattes. To je však stále najvyššia zamestnanosť od znovuzjednotenia krajiny.
Všetky trhy sa sú na tom relatívne dobre a dopyt je vysoký. VDA počíta v Európe so stabilným dopytom podobne aj v Číne, v USA by sa mal mierne znížiť.
Predpokladom však je konštruktívne vyriešenie obchodných a ekonomicko-politických konfliktov, týkajúcich sa napríklad brexitu alebo obchodu medzi EÚ, USA a Čínou. Mattes vyzval Brusel a Washington, aby urobili v rámci rokovaní všetko pre vyriešenie sporov.
Mattes tiež poukázal na masívne investície nemeckého automobilového priemyslu do elektromobilov a hybridov.
"V najbližších 3 rokoch investujeme do elektromobility vyše 40 miliárd eur, k tomu je potrebné ešte pripočítať ďalších 18 miliárd eur smerujúcich do digitalizácie, zosieťovaného a autonómneho riadenia," uviedol Mattes.
Ponuka elektrifikovaných modelov nemeckých výrobcov by sa mala dovtedy strojnásobiť na približne 100. Potrebné sú však tiež ďalšie nabíjacie stanice a stimuly na kúpu takýchto modelov.