Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
14.03.2019, 00:00

Tvrdiť, že typ lietadla 737 MAX 8 je bezpečný, je pritiahnuté za vlasy

Bezpečnosť vždy musí byť nadradená akýmkoľvek komerčným, politickým a iným záujmom, hovorí pre HN odborník na letectvo Ľubomír Krupár.

Tvrdiť, že typ lietadla 737 MAX 8 je bezpečný, je pritiahnuté za vlasy

Čo si myslíte o zákaze Boeingov v Európe?
Ja to vítam, dokonca som aj čakal, že výrobca bude reagovať nejakými opatreniami, alebo že zasiahne európska agentúra. Ide o štandardný postup. Podobná situácia môže nastať, je to predsa len technika, ktorá má vysokú spoľahlivosť, no zlyhanie sa úplne vylúčiť nikdy nedá. Avšak to, že bol vyhlásený zákaz letov a stiahnutie lietadiel, naznačuje, že zrejme nešlo iba o pochybenie pilota, ale išlo o zásadnejšiu chybu alebo kombináciu viacerých vecí. V letectve vždy platila zásada, že až do vyšetrenia skutočných príčin sa vždy vyhlasovalo obmedzenie a zákaz letov príslušného typu lietadla, či to bolo staré alebo nové lietadlo. To, že to bude mať dosah aj na cestujúcich a niektoré linky bude treba popresúvať, že prepravcovia budú mať problém... Podľa môjho názoru cestujúci hlavne privítajú, že je to opatrenie na zvýšenie ich vlastnej bezpečnosti.


Američania tvrdia, že lietadlá sú bezpečné a nechávajú ich lietať aj dnes.
Čakal som, že zareaguje výrobca. Nad ním stojí americký úrad pre bezpečnosť, od nich som očakával reakciu. Čína a Etiópia ako prvé okamžite stiahli tieto lietadlá z prevádzky, a podľa mňa oprávnene. Rovnako oceňujem aj to, že následne reagovali európske bezpečnostné orgány a stiahla ich Európa. Pravdepodobne toti

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.