Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
18.04.2019, 00:00

Strojvodcovia majú hovoriť spoločnou rečou. Angličtinou

Strojvodcovia majú hovoriť spoločnou rečou. Angličtinou
Zdroj: Rosťa Jančar, Technet.cz

Národné jazyky dopravu predražujú. Väčšina európskych rušňovodičov odvezie vlak do najbližšej zahraničnej stanice, kde ho odovzdá tamojšiemu kolegovi. To neustále komplikuje plány na prepojenie európskej železničnej siete. Vyriešiť by to mal jednotný komunikačný jazyk – angličtina.


Dôvod je prostý. Na rozdiel od kamiónovej dopravy neexistuje na železnici nič ako medzinárodný vodičák a pre strojvodcovské oprávnenia sa v zahraničí vyžaduje dôkladná znalosť miestneho jazyka. Lenže rušňovodičov, ktorí by mali „papiere“ na dve alebo napríklad tri susedné krajiny, nie je veľa. V ostatných prípadoch je bežnou praxou spolupracovať s miestnym dopravcom. „Pre väčšinu firiem je to oveľa lacnejšie, ako zamestnávať v zahraničí vlastného rušňovodiča,“ uviedol konateľ MBM Rail Jiří Mužík.


Jazykové bariéry tak v súčasnosti stále hatia európske plány na prepojenie európskej železničnej siete. Po jednotnom zabezpečovacím zariadení a zladen

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.