Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
01.07.2019, 00:00

Náš výrobok, ktorý uspel v cudzine. Slováci vyrábajú parfumy pre šejkov

Podnikanie v parfumovom biznise komplikujú podľa predstaviteľov firmy 1907 Perfumeries hlavne legislatívne obmedzenia.

Náš výrobok, ktorý uspel v cudzine. Slováci vyrábajú parfumy pre šejkov
Zdroj: 1907 PERFUMERIES

Príbehy o varení mydla a výrobe voňavých vodičiek z čias dávneho Rakúsko-Uhorska a z obdobia prvého československého štátu počúvala Eva Škovranová od svojej babičky Alžbety už ako malé dieťa. Tá totiž dodávala nedostatkový artikel obyčajným ľuďom i členom grófskeho dvora.


Eva Škovranová sa pred desiatimi rokmi rozhodla nadviazať na viac ako storočnú tradíciu svojho predka a rozhodla sa založiť spoločnosť 1907 Parfumeries. „Dodnes si pamätám ľaliovú voňavú vodičku, ktorú som ako dieťa považovala za hotový zázrak,“ hovorí majiteľka úspešnej firmy.


Škovranová síce pôvodne študovala polygrafiu, no keďže vďaka starej mame mala už od malička vzťah k voňavým výrobkom, rozhodla sa prenajať si 400 štvorcových metrov, zariadiť ich, vybaviť si potrebné povolenia a začať podnikať. Jej biznis bol spočiatku založený výlučne na výrobe mydiel. To znamená, že v roku 2010, keď otvorila podnikateľka prvú prevádzku v Košiciach, si tu mohli zákazníci kúpiť iba tento druh produktu. To sa však čoskoro zmenilo.


Nástup parfumov
„Zákazníci si začali časom pýtať aj iné produkty, rozšírili sme výrobu tiež o kozmetiku. Vyrábali sme krémy na tvár či ruky, šampóny, tekuté mydlá, telové mlieka,“ objasňuje Škovranová s tým, že práve dopyt zákazníkov ju viedol aj k výrobe parfumov. Nie však hocijakých. Zakladateľka firmy totiž nikdy neplánovala svojimi produktmi zahltiť masu. Jedinou cestou, ako to dosiahnuť, bolo teda vymyslieť niečo, po čom nesiahnu masy, ale iba špecifická menšina.


Práve preto sa v roku 2013 rozhodla vyrábať niche parfumy. Slovo niche znamená v preklade výklenok a jeho synonymami sú napríklad jedinečnosť, originalita, exkluzivita či umeleckosť. Niche vône nie sú tak ľahko dostupné ako bežné známe značky a charakteristická je pre ne mnohoročná tradícia, vzácne ingrediencie či luxusné flakóny. Škovranová od začiatku pri ich výrobe spolupracovala s francúzskou firmou. „Spolupracujeme dodnes, aj keď parfum vymyslíme a vzorku namiešame na Slovensku, legislatívu a kvalitu materiálov pre nás zabezpečujú naďalej Francúzi,“ objasňuje postupy Štefan Kopeščanský, ktorý sa k tímu 1907 pridal v

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.