Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
19.07.2019, 11:06

Poliak kúpil lístky na celý vlak. Chcel ukázať, ako byrokraticky sa štátne železnice správajú k cestujúcim

Mariusz Chodor vysvetlil, že mu išlo o vzburu proti "nejasným predpisom a byrokracii v štátnej spoločnosti".

Poliak kúpil lístky na celý vlak. Chcel ukázať, ako byrokraticky sa štátne železnice správajú k cestujúcim
Zdroj: Facebook/MARIUSZ CHODOR

Nespokojný zákazník poľských železníc vynaložil tisíce zlotých a hodiny svojho času, aby kúpil lístky na celý vlak, a to len preto, aby ich hneď nasledujúci deň skúsil vrátiť.

To všetko urobil kvôli tomu, aby na sociálnych sieťach predviedol, ako byrokraticky sa štátne železnice správajú k cestujúcim. A železnice sa nechali vyprovokovať, napísal poľský denník Gazeta Wyborcza.

Mariusz Chodor vysvetlil, že mu išlo o vzburu proti "nejasným predpisom a byrokracii v štátnej spoločnosti". Chcel ukázať, akú prevahu má štátny obor nad radovým cestujúcim a ako malú má jedinec šancu v konflikte s monopolom.

Na ukážku investoval 6000 zlotých (asi 1400 eur) a osem hodín svojho času; na oplátku z dvoch staničných automatov získal 350 cestovných lístkov na vlak z Varšavy do mesta Radom. Druhý deň sa lístky pokúsil železničnej spoločnosti PKP Intercity vrátiť.

Podľa železníc podvádzal

Ale Chodor podľa spoločnosti podvádzal: peniaze za vrátenie lístkov sa podľa pravidiel vracajú na platobnú kartu použitú pri ich nákupe, Chodor to skúšal s inou kartou, a tak žiadne peniaze nedostal. Teraz mu spoločnosť hrozí súdom.

Firma PKP Intercity mu tiež vyčíta, že ju "vystavil riziku značnej ujmy" a konal "proti dobrým mravom". To je ale podľa denníka nezmysel: každý si predsa smie kúpiť a vrátiť toľko cestovných lístkov, koľko chce - a navyše si firma pri vrátení cestovných lístkov strháva 15 percent.

Ďaleko horšie veci železníc

Poľské železnice majú podľa denníka Gazeta Wyborcza na svedomí okrem byrokracie ďaleko horšie veci: bežne vraj predávajú lístky na vlak vyššej kategórie, než aký sa v skutočnosti pristaví, pretože si spočítali, že málokto z cestujúcich podstúpi muky reklamácie, vyžadujúce odoslať sťažnosť poštou a potom čakať na vybavenie až 30 dní.

Alebo zvýhodnené ponuky sú dostupné len v pokladniach, ktoré z mnohých staniciach dávno zmizli. Skrátka špecialitou poľskej železnice vraj je radšej nič pre cestujúcich nerobiť, namiesto toho, aby ľudí podporovali v cestovaní vlakom.

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.