S potravinovým semaforom prišla na náš trh ako prvá spoločnosť Coca-Cola.Dreamstime
StoryEditorFirmy začínajú farbiť výživové údaje potravín
Výrobcovia potravín a nápojov zvýrazňujú nutričné hodnoty na obaloch. Systém však nemá jednotné pravidlá.
Cena, krajina pôvodu, výrobca či chuť. Zákazník posudzuje produkt, ktorý sa chystá vložiť do nákupného košíka, z viacerých aspektov. S rozvojom zdravého a aktívneho životného štýlu si však čoraz viac ľudí všíma aj jeho zloženie a výživovú hodnotu. Zisťujú, koľko tukov, cukrov a iných látok prijmú konzumáciou tých-ktorých jedál či nápojov. Spotrebiteľovi pritom už tradične pomáha tabuľka s výživovými údajmi, ktorá je súčasťou obalov takmer všetkých potravinových výrobkov.
Nadnárodní výrobcovia sa však snažia voľbu zákazníka ešte viac zjednodušiť. Na obaly svojich produktov pridávajú takzvaný potravinový semafor. Ide o farebnú schému, ktorá má zákazníka jednoducho a rýchlo informovať o tom, či je napríklad množstvo cukru, ktoré prijme vypití...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-16 22:00:00 - Feat.: - Title: Tesco ukázalo prvotné výsledky. V strednej Európe sa reťazcu nedarí, dole ho ťahá náš sused
02 - Modified: 2024-04-14 22:00:00 - Feat.: - Title: Riaditeľ Nestlé pre HN: Zvýšeniu cien sa nevyhneme ani my. S vybranými produktmi sme sa museli rozlúčiť
03 - Modified: 2024-04-05 13:13:55 - Feat.: - Title: Ľudia sa po inflačnej kríze pustili do nákupov. Výrazné nárasty hlásia e-shopy aj hypermarkety
04 - Modified: 2024-04-05 05:53:29 - Feat.: - Title: Pistáciová a čokoládová? Firemné hodnoty nie sú zmrzlina
05 - Modified: 2024-04-01 08:33:25 - Feat.: - Title: Firmy majú problém udržať krok s aktualizáciami softvéru VPN, upozorňuje Eset