Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
26.08.2019, 00:00

Silná éra dodávateľov sa končí. Aj pre e-autá

Podmienky na trhu sa zhoršujú. K nástupu elektromobility sa pridáva aj spomaľovanie globálnej ekonomiky.

Silná éra dodávateľov sa končí. Aj pre e-autá
Zdroj: Reuters

Štyri výrobné značky, ktoré zabezpečili našej krajine štatút automobilového kráľovstva, pozná takmer každý. V prípade spoločností, na ktorých celý automobilový priemysel stojí a bez ktorých by z výrobných liniek nezišlo ani jedno auto, je to inak. Názvy ako Schaeffler, Roechling, Brose, Miba, Leoni, Faurecia, Hella, Magna, Kamax, Mobis, Pankl poznajú zväčša len zainteresovaní. Pritom sú to celosvetoví subdodávatelia automotive segmentu, ktorí pôsobia aj na Slovensku, a kumulatívne zamestnávajú desaťtisíce ľudí.


Ich budúcnosť je po dekáde neustáleho rastu neistá. Analytici totiž celému segmentu predpovedajú ťažké časy. „Na automobilový priemysel dolieha spomalenie a tiež nižší dopyt po automobiloch, stupňujúce sa obchodné napätie a dramatické regulačné zmeny, ktoré sú spôsobené klimatickými problémami,“ konštatuje analytička Finlord Eva Mahdalová. Poukazuje, že globálna výroba automobilov v druhom kvartáli poklesla o sedem percent na 21,9 milióna.


Prvé prepúšťanie
Na Slovensku zamestnáva odvetvie automotive približne 250-tisíc ľudí. Väčšina z nich pracuje práve u subdodávateľov, ktorých je na našom trhu asi 300. Podľa prezidenta Zv

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.