Sledujte nás na Instagrame
@hospodarske_novinyV ťažkých časoch je lepšie sa spájať, myslia si aj šéfovia automobilových výrobcov. Peugeot minulý týždeň povedal „áno“ talianskemu Fiatu. Spoločne tak budú čeliť dekáde chaosu, ktorú automobilovému priemyslu predpovedá riaditeľ koncernu PSA Carlos Tavares.
Výsledkom „sobáša“ bude štvrtý najväčší hráč na svetovom automobilovom trhu podľa počtu predaných vozidiel s trhovou hodnotou blížiacou sa k 50 miliardám eur.
Výrobca z Turína sa pritom dlhodobejšie obzeral po partnerovi. Vlani sa hovorilo o fúzii s iným francúzskym pytačom, so značkou Renault. Pytačky sa však nepodarili. Renault situáciu komentoval slovami, že na takýto krok „v súčasnosti vo Francúzsku neexistujú politické podmienky“.
Úspory z rozsahu
Spojením Peugeotu a Fiata by podľa odhadov mali spoločnosti ušetriť až 3,7 miliardy eur. A to bez toho, aby museli zatvárať svoje výrobné prevádzky. Zlúčený podnik by mal dosahovať ročné tržby na úrovni 170 miliárd eur.
Ročne by FCA a PSA mali predať 8,7 milióna vozidiel, čím by sa zaradili za Volkswagen, Toyotu a koncern Renault-Nissan-Mitsubishi.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 78% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Denný prehľad správ emailom
Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.
Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.