Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
11.11.2019, 11:59

Najväčšia nákupná akcia na svete prekonala rekord. Tržby za 12 hodín dosiahli takmer 25 miliárd eur

Na platforme Alibaby zákazníci za prvých 68 sekúnd festivalu minuli jednu miliardu dolárov.

Najväčšia nákupná akcia na svete prekonala rekord. Tržby za 12 hodín dosiahli takmer 25 miliárd eur
Zdroj: Reuters

Čínski spotrebitelia urobili v pondelok nový rekord počas nákupného ošiaľu, tzv. Singles' Day (Dňa nezadaných). Ide o najväčšiu 24-hodinovú nákupnú akciu na svete, ktorú tento rok odštartovala na galašou v Šanghaji americká megastar Taylor Swift.

Čínsky nákupný festival aj tento rok prilákal na stránky e-shopov množstvo zákazníkov. Všetko nasvedčuje tomu, že obchodníci sa môžu tešiť na vysoké tržby, aj keď ekonomika ázijskej krajiny spomaľuje.

Internetový gigant Alibaba, líder v oblasti elektronického obchodu v Číne oznámil, že za prvých 12 hodín dosiahol tržby takmer 192 miliárd jüanov (24,90 miliardy eur). To naznačuje, že ľahko prekoná vlaňajší výsledok, keď za 24 hodín Singles' Day vykázal tržby v hodnote 30,7 miliardy dolárov (27,82 miliardy eur).

Čínska ekonomika pritom spomaľuje a situáciu ešte zhoršuje obchodný spor so Spojenými štátmi. Analytici preto považujú výpredaje počas Singles' Day za ukazovateľ spotrebiteľského sentimentu v druhej najväčšej ekonomike sveta.

A ukazuje sa, že čínski spotrebitelia si veľmi neuťahujú opasky, keďže na platforme Alibaby za prvých 68 sekúnd nákupného festivalu minuli klienti jednu miliardu dolárov. To je dobrá správa pre ekonomiku krajiny, ktorá prechádza na model poháňaný viac domácou spotrebou ako priemyslom.

​Celkový hrubý objem predaja cez platobnú platformu Alipay dosiahol 100 miliárd čínskych jüanov v priebehu iba 64 minút, čo je o 43 minút kratší čas ako vlani.
Konkurent Alibaby, internetový obchod JD.com informoval, že v pondelok dopoludnia boli jeho tržby na úrovni 23,7 miliardy dolárov, pričom vlani za celých 24 hodín festivalu vykázal tržby 22,4 miliardy dolárov.

Dohromady vykázali Alibaba a JD.com za prvých 12 hodín Singles' Day tržby v hodnote vyše 50 miliárd dolárov. Elektronický obchod v Číne rýchlo rastie pre nedostatok tradičných maloobchodných sietí a vďaka vládnej podpore využívania internetu. Alibaba, JD.com, Baidu a ďalšie internetové giganty rozšírili svoje ponuky o spotrebiteľské financovanie a zábavu.

Prvý 24-hodinový nákupný festival zorganizoval pred desiatimi rokmi na svojich platformách práve internetový obchod Alibaba. Jeho cieľom bolo zvýšiť odbyt v tejto časti roka, ktorá je v Číne z hľadiska maloobchodného predaja slabou sezónou. Alibaba sa rozhodol zamerať sa na slobodných ľudí a prilákať ich na veľké zľavy.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.