Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
23.11.2019, 18:22

Autá sa predražia, problémy s emisiami sa dali riešiť aj inak, tvrdí šéf Peugeotu

Znižovať emisie sa podľa neho dalo aj inak, než tlačením na elektrifikáciu automobilov.

Autá sa predražia, problémy s emisiami sa dali riešiť aj inak, tvrdí šéf Peugeotu
Zdroj: Reuters

Šéf automobilovej skupiny Peugeot Citroën - PSA Carlos Tavares je skeptický voči rozvoju elektromobility a jej využitia. Z možných problémov vidí aj Európsku úniu. Povedal to v nedávnom rozhovore pre nemecký magazín Focus. 

Problémom podľa Tavaresa je najmä to, že elektrické automobily sú drahšie ako bežné spaľovacie motory. "Európskym občanom musíme povedať, že dnes môžu ísť k predajcom a kúpiť si plne alebo čiastočne elektrifikované auto, ale ich mobilita bude drahšia," povedal s tým, že kvôli zvýšeným nákladom klesne kúpischopnosť trh. 

Chcú ponúknuť rôzne možnosti

Aj to je podľa neho dôvod, prečo automobilky skupiny PSA vyrábajú autá s kombinovanými pohonmi a elektrické verzie ponúkajú pri klasických modeloch miesto toho, aby vytvárali nové. 

"Zameriavame sa na spotrebiteľa a chceme mu ponúknuť taký výber technológií, ktorý najlepšie vyhovie jeho potrebám a majetku. Čo je zložité, pretože ľudia v celej Európe dnes cítia, ako je ich sloboda pohybu všemožne obmedzovaná. My im dávame otvorene na výber z rôznych druhov pohonu v jednom aute a jasne hovoríme, aké majú výhody a nevýhody."

Znižovať emisie sa podľa neho dalo aj inak, než tlačením na elektrifikáciu automobilov. "Ľudia, ktorí vyhlasovali smrť dieselu, nesú spoluzodpovednosť za odliv zákazníkov k benzínovým motorom a následné zvýšenie emisií CO2. A mali by sa z toho zodpovedať," tvrdí šéf automobilky.

Démonizovanie dieslov

Keby sa dieslové technológie miesto obmedzovania vyvíjali, boli by súčasné emisie CO2 podľa Tavaresa o mnoho nižšie.

"Fakty bola známe, stačilo sa na ne spýtať vedcov a technikov. Teraz sa súčasne s prechodom k elektromobilite budeme potýkať s vyššími emisiami CO2, než aké by zodpovedali našim predchádzajúcim investíciám do dieselovej technológie," povedal ďalej v rozhovore.

Za jedného z vinníkov označil aj Európsku úniu, ktorá sa podľa neho rozhodla automobilový priemysel nepočúvať. "Mohli sa rozhodnúť na základe zákonov fyziky i chémie a predísť tomu, čo sa stalo. Ani nezdôrazňujem, že by nás mali počúvať, keď v Európskej únii zastupujeme 13,8 milióna pracovných miest. Spoločným konaním sme mohli dospieť k zodpovednejšiemu rozhodnutiu," povedal.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.