Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
20.12.2019, 17:05

Zbytočné doplatky a zlé jedlo. Ryanair je znovu najhorší dopravca

  • Ryanair sú podľa prieskumu spoločnosti Which? najhoršími aerolíniami tohto roku.
  • Nechcený titul si v kategórii letov na krátke vzdialenosti odnášajú už siedmykrát v rade.
  • Zákazníkom vadia napríklad zbytočné doplatky či nevyhovujúce jedlo.
  • Anketu v kategórii krátkych letov vyhrala spoločnosť Aurigny.
Zbytočné doplatky a zlé jedlo. Ryanair je znovu najhorší dopravca
Zdroj: Reuters

Každoročný prieskum spoločnosti Which? zoraďuje aerolínie podľa hodnotenia 6,5 tisíc turistov. Tí majú hodnotiť prostredie na palube, zákaznícky servis aj priebeh naloďovania v uplynulom roku.

V kategórii letov na krátke vzdialenosti skončil Ryanair posledný už siedmykrát za sebou. Najhoršie umiestnenie v spoločnom hodnotení oboch kategórií, na krátke aj dlhé vzdialenosti, si potom od roku 2016 vyslúžil celkom štyrikrát.

Ryanair tento rok dostal celkové skóre 44 percent. Zákazníci neboli spokojní s častými zmenami podmienok palubnej batožiny, sťažovali sa na doplatky, ktoré si väčšina aerolínií neúčtuje, aj na nevyhovujúce jedlo.

Minulý rok na seba dopravca prezradil, že vedľajšie príjmy zo spomínaných doplatkov tvoria až 28 percent z celkového príjmu aerolínií. Ryanair teda síce láka na najlacnejšie letenky v Európe, cestujúcim sa však oplatí skontrolovať si, za čo všetko si priplatia.

Spoločnosť sa ohľadne výsledkov tohtoročného prieskumu zatiaľ nevyjadrila. V minulosti však uviedla, že dáta spoločnosti Which? nie sú reprezentatívne a sú zbytočné.

British Airways: 2015 víťaz, tento rok predposledný

V prieskume skončila na predposlednom mieste v kategórii na dlhé vzdialenosti a tretia najhoršia v letoch na krátke vzdialenosti spoločnosť British Airways s 55 percentami.

Zákazníci tu neboli spokojní s kvalitou jedla a pitia, mali nedostatok komfortu a uvádzali, že sa im cesta s British Airways peňažne nevyplatila.

Ešte pred štyrmi rokmi bola vlajková loď britského turizmu pritom vymenovaná najlepšími aerolíniami v letoch na krátke vzdialenosti. Od tej doby sa však veľa zmenilo. V septembri najväčšej britskej leteckej spoločnosti štrajkovali piloti, o mesiac skôr sa pre zmenu potýkala s výpadkom počítačov.

British Airways s výsledkom prieskumu nesúhlasí. "Naše vlastné dáta ukazujú, že spokojnosť zákazníkov rastie aj vďaka tomu, že sme investovali 6,5 miliardy libier do nových lietadiel, do lepšieho jedla na palube, do nových salónikov a technológií," uviedol dopravca vo vyhlásení pre The Independent.

V letoch na dlhé vzdialenosti sa potom najhoršie umiestnili American Airlines. "Naše aerolínie berú zákaznícku spätnú väzbu vážne, preto sme boli veľmi sklamaní výsledkami prieskumu, ktorý sa zakladá v prípade American Airlines na skúsenostiach 53 cestujúcich," uviedla spoločnosť s tým, že rozumie tomu, že je vždy čo zlepšovať.

Skromní šampióni

Víťazom ankety v letoch na krátke vzdialenosti sa stal dopravca Normanských ostrovov Aurigny s 82 percentami. Dôkazom, že vysoká cena nie je podmienkou kvality sú nízkonákladové aerolínie Jet2, ktoré v tejto kategórii skončili druhé.

Kategóriu lety na dlhé vzdialenosti ovládli Singapore Airlines so skóre 88 percent. Striebro a bronz brali Qatar Airways a Emirates.

Britská Virgin Atlantic skončila štvrtá a niektorí cestujúci dokonca uvádzali, že "British Airways by sa od svojho mladšieho konkurenta Virgin Atlantic mohla učiť".

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.