Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
30.12.2019, 13:36

Trh s luxusným tovarom a službami rastie. Má dosiahnuť až 1,3 bilióna eur

V tretej dekáde čaká producentov luxusu dramatická zmena.

Trh s luxusným tovarom a službami rastie. Má dosiahnuť až 1,3 bilióna eur
Zdroj: Reuters

Napriek obchodným vojnám a politickým turbulenciám trh s osobným luxusným tovarom rástol globálne na úrovni štyroch percent a dosiahol 281 miliárd eur. Celkový trh luxusných tovarov a služieb očakáva ročné výsledky v hodnote až 1,3 bilióna eur. V tretej dekáde však čaká producentov luxusu dramatická zmena.

"Ak si značka nevybuduje vzťah so zákazníkmi v súčasnosti, čaká ju v nasledujúcej dekáde odchod z trhu. Predaj luxusného tovaru bude stále viacej o dialógu so zákazníkmi a personalizácii produktov," komentuje situáciu Alojz Ryšavý zo spoločnosti ALO diamonds. Podľa neho nové formáty komunikácie používajú aj tradičné konzervatívne značky – prezentujú spoločenskú zodpovednosť a využívajú aj netradičné komunikačné kanály, akými sú napríklad umiestnenia produktov vo videohrách.

V roku 2020 bude mať najväčší podiel na raste trhu online predaj a sila sociálnych sietí. Mileniáli už teraz tvoria 35 percent zákazníkov trhu s luxusným tovarom a v roku 2025 to už bude 45 percent. Pre veľkú väčšinu z nich je dôležité, ako prejavuje značka zodpovednosť v podnikaní, ako prispieva k udržateľnosti a ochrane životného prostredia a práv zamestnancov.

Predaj topánok a luxusných šperkov rástol kontinuálne až deväť percent, nasleduje kožený tovar (štyri percentá) a kozmetika (tri percentá), predaj hodiniek sa prepadol v roku 2019 o dve percentá.

Najväčší podiel na rastúcich číslach má čínsky trh vzhľadom na jeho veľkosť a dvojciferný medziročný rast (26 percent). Dominantnými trhmi však pre luxusný tovar aj napriek pomalšiemu rastu stále zostávajú Spojené štáty (84 miliárd eur) a Európa (88 miliárd eur).

"V roku 2020 sa práve na týchto trhoch predpovedá budúcnosť šperkom a doplnkom, ako sú kabelky a iný kožený tovar. Oba segmenty sú veľmi citlivé na kvalitu produktov a pôvod zdrojov," zdôrazňuje Ryšavý.

Významný podiel na trhu diamantových šperkov tvorili dizajnérske kúsky známych značiek. Hodnota drahokamov a kvalita spracovania zvyšujú investičný potenciál kupovaného šperku.

Tento pozitívny trend odzrkadľujú rastúce predaje klenotníckych spoločností. Najväčší svetový predajca diamantových šperkov Signet Group zaznamenala v treťom štvrťroku 2019 nárast predaja o 2,1 percenta. Spoločnosť Tiffany & Co. reportuje rast predaja až o sedem percent v ázijských krajinách a štyri percentá v USA.

Podľa Ryšavého po najväčšej kúpe v histórii luxusu, keď koncern LVMH prebral spoločnosť Tiffany, sa trend fúzii a spájania dá očakávať aj roku 2020. Značkám to umožní ponúkať zákazníkom produkty v rôznych segmentoch alebo na základe dátovej analytiky personalizovať produkty.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.