Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
19.02.2020, 00:00

VW tlačí na tretinové zvýšenie efektivity

Bratislava má najmodernejšie batériové vozidlá koncernu a odoberá len zelenú energiu, hovoria manažéri Andreas Tostmann a Oliver Grünberg z automobilky Volkswagen.

VW tlačí na tretinové zvýšenie efektivity
Zdroj: HN Pavol Funtál

Bratislavská výroba získala od značky Volkswagen ocenenie. Čo konkrétne musela splniť, aby získala prvenstvo?
Tostmann: Na súťaži Transformer of the year sa každoročne zúčastňuje všetkých 16 závodov značky Volkswagen okrem čínskych. Súťažiaci sú posudzovaní na základe rôznych kritérií, ktorými sú predovšetkým zvyšovanie efektivity a produktivity. Veľmi dôležité je tiež prenášanie dobrých nápadov do iných závodov, teda spolupráca v rámci výroby. A ide aj o to, aby sme zamestnancov ďalej náležite rozvíjali. Na základe týchto kritérií potom vzniká rebríček, pričom v našej súťaži bojovali o prvé miesto v závere tri závody. Jedným bola Palmela v Portugalsku, ďalším výrobný závod v ruskej Kaluge a Volkswagen Slovakia. Preteky boli veľmi tesné a zaslúženým víťazom sa stal Volkswagen Slovakia. Tímu srdečne gratulujem.

Znamená to, že Volkswagen v Bratislave je momentálne najkonkurencieschopnejší závod v rámci koncernu?
Tostmann: Umiestnenie v našej súťaži nevypovedá priamo o konkurencieschopnosti jedného závodu v porovnaní s iným závodom. Poukazuje skôr na doterajšie pokroky a zlepšenia v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Takže pri zohľadnení kombinácie viacerých faktorov sa nedá priamo odvodiť, kto je teraz ten najhospodárnejší, najkonkurencieschopnejší či najlepší. Ide skôr o akési „športové“ zápolenie, ktorého cieľom je zlepšenie v rámci siete závodov.


Pán Grünberg, vy ste hovorili, že v budúcnosti musíte splniť tri piliere. Medzi nimi sú efektivita, odbory a atraktivita podnikateľského prostredia. Nie všetko závisí od vás, no dá sa povedať, že efektivita a odbory na základe dohodnutej kolektívnej zmluvy sú splnené?
Grünberg: Dnes sme sa tu stretli, pretože sme dosiahli dobrý výsledok v rámci prvého piliera našej stratégie. Avšak ten ukazuje len to, akí úspešní sme boli v minulom roku. Ešte sme ďaleko od nášho cieľa, aby sme mohli povedať, že máme hotovo. T

Nedozvedeli ste sa všetko?

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.