Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
19.02.2020, 14:54

Zrecyklované lietadlo sa opäť dostane na oblohu. Vo forme visačiek na batožinu

Recyklácia lietadla je výnosnou záležitosťou, pretože mnohé diely majú väčšiu hodnotu samostatne, ako je hodnota celého lietadla.

Zrecyklované lietadlo sa opäť dostane na oblohu. Vo forme visačiek na batožinu
Zdroj: TASR/Francois Mori

Lietadlo Airbus A380, ktoré bol nasadené do prevádzky v roku 2007, čaká recyklácia. Bude rozobrané a v obmedzenej podobe sa vráti aj na oblohu, avšak vo forme visačiek na batožinu. Uviedla to agentúra Bloomberg.

Limitovanú edíciu zberateľských visačiek vytvorených z hliníkového plášťa najväčšieho dopravného lietadla sveta ponúka maloobchodná firma Aviationtag za 27,95 eura za kus.

Lietadlo A380 s výrobným sériovým číslom MSN003 prevádzkovala spoločnosť Singapore Airlines a prvý komerčný let s ním uskutočnila v októbri 2007 zo Singapuru do Sydney.

Výnosná recyklácia

Aerolinky vyradili lietadlo zo svojej flotily vlani a prepravili ho do južného Francúzska. Tam sa z lietadla demontujú diely, ako sú motory a letecké komponenty.

S cieľom získať z lietadla väčšiu pridanú hodnotu sa časť plášťa rozreže na sedemtisíc visačiek na batožinu. Na každej bude čiastočná silueta lietadla a základné údaje, vrátane čísla. Airbus A380 je schopný prepraviť na dvoch palubách viac ako 800 ľudí.

Recyklácia lietadla je výnosnou záležitosťou, pretože mnohé diely majú väčšiu hodnotu samostatne, ako je hodnota celého lietadla, a zostávajú v dobrom prevádzkovom stave.

Lietadlá sa teraz recyklujú čoraz častejšie, pretože technický pokrok aerolinky presvedčil, aby dali prednosť novším a úspornejším modelom.

A380 končí

Airbus vlani oznámil, že výrobu lietadiel A380 kvôli nízkemu záujmu postupne ukončí. Lietadlo sa môže pochváliť niektorými zvláštnosťami, ako sú sprchy v prvej triede alebo bar pre cestujúcich v triede business.

Cestujúci si dvojposchodové lietadlo obľúbili, u leteckých spoločností ale stroj so štyrmi motormi príliš nezabodoval. Majú záujem skôr o menšie modely, ktorých nasadenie v rámci flotily je flexibilnejšie.

Singapore Airlines boli prvým komerčným prevádzkovateľom lietadla A380. Najväčším vlastníkom sú zatiaľ aerolinky Emirates, ktoré si týchto strojov objednali 123.

Ďalší prevádzkovatelia, akými sú Lufthansa, Malaysia Airlines alebo Air France, nákup tohto lietadla obmedzili a postupne ich začali tiež vyraďovať z prevádzky. Posledné lietadlo A380 by malo byť vyrobené v budúcom roku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.