Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
03.08.2020, 12:31

"Králik vytiahnutý z klobúka." Novým šéfom Škody je Afričan Thomas Schäfer

Svoju kariéru v automobilovom priemysle začal Schäfer ako strojný inžinier v roku 1991 v spoločnosti Daimler.

Za nového predsedu predstavenstva automobilky Škoda Auto bol dnes podľa očakávaní zvolený Thomas Schäfer, predtým vrcholný manažér Volkswagenu v Južnej Afrike.

Firma to dnes uviedla v tlačovej správe. Zvolený predseda predstavenstva nahradí Bernharda Maiera, ktorý končí v čele spoločnosti po necelých piatich rokoch. Funkcie šéfa Škody Auto sa Schäfer ujíma s okamžitou platnosťou, teda ododneška.

​Päťdesiatročný Schäfer nastúpil do vrcholového manažmentu Volkswagenu v roku 2012. Od roku 2015 je generálnym riaditeľom juhoafrického zastúpenia s pôsobnosťou aj pre celý subsaharský africký región.

Je tiež prezidentom Africkej asociácie výrobcov automobilov (AAAM). V posledných dňoch sa ako o možnom Maierovom nástupcovi špekulovalo okrem iného o Martinovi Jahnovi, ktorý v týchto dňoch skončil ako výkonný viceprezident pre predaj a marketing jedného zo spoločných podnikov skupiny Volkswagen v Číne.

Dobré výsledky

Počas svojho päťročného pôsobenia v Južnej Afrike sa Schäfer zaslúžil o rozvoj predajnej siete, zvýšil profitabilitu obchodných zastúpení a doviedol koncernové značky Volkswagen, Audi a VW Úžitkové vozidlá k doterajšiemu rekordnému trhovému podielu 23,5 percenta.

Svoju kariéru v automobilovom priemysle začal Schäfer ako strojný inžinier v roku 1991 v spoločnosti Daimler. Do roku 2002 pracoval v Nemecku, v USA a v Juhoafrickej republike vo vedúcich funkciách v oblasti výroby a riadenia kvality.

V rokoch 2002 až 2005 ako člen predstavenstva za oblasť techniky stál pri zrode spoločnosti DaimlerChrysler Malaysia, kde bol poverený výstavbou a prestavbou predajných, výrobných a dodávateľských štruktúr.

"Hrám za tím, kde som kapitánom"

Podľa predsedu podnikovej rady Jaroslava Povšíka zatiaľ nie je jasné, kam Schäfer automobilku nasmeruje. "Je to pre mňa takzvane králik vytiahnutý z klobúka, o ktorom som prakticky nikdy nepočul. Pochádza z Južnej Afriky, v rámci značky sa tomu hovorí väčšia dielňa, je to niečo menšieho než Kvasiny," povedal Povšík.

"Pred mesiacom som s ním hovoril, položil som mu otázku číslo jedna, či prichádza Škodu stlmiť, alebo rozvíjať. A on povedal: Vždy hrám za tím, kde som kapitánom," uviedol Povšík.

Maier bol do vedenia najväčšej tuzemskej automobilky povolaný v novembri 2015. Škoda za jeho éry uviedla na trh SUV modely KodiaQ, Karoq alebo Kamiq a zamerala sa na elektromobilitu, digitalizáciu a konektivitu.

Málo agresívna stratégia 

Riaditeľ Volkswagenu Herbert Diess v minulých dňoch pre denník Frankfurter Allgemeine Zeitung povedal, že Škoda čo do objemu predaných áut "nie je dostatočne agresívna" v konkurencii s Kórejcami a Francúzmi. Automobilka musí podľa neho posilniť pozície v segmente cenovo výhodných áut.

Prevádzkový zisk automobilky Škoda Auto sa v prvom polroku prepadol kvôli pandémii koronavírusu takmer o tri štvrtiny na 228 miliónov eur z 824 miliónov eur pred rokom. Tržby Škody Auto v polroku klesli o viac než štvrtinu na 7,5 miliardy eur z 10,2 miliardy eur pred rokom. Firma očakáva postupné oživenie trhu v treťom štvrťroku. Považuje za možné, že vo štvrtom štvrťroku sa vráti na minuloročnú úroveň.

Škoda Auto vlani dodala celosvetovo 1,24 milióna áut. Prevádzkuje tri výrobné závody v Českej republike, vyrába v Číne, Rusku, na Slovensku a v Indii, väčšinou prostredníctvom koncernových partnerstiev, ďalej na Ukrajine a v Kazachstane v spolupráci s lokálnymi partnermi. Je aktívna na viac ako 100 trhoch. Zamestnáva takmer 39-tisíc ľudí.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.