Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
03.08.2020, 14:45

S príchodom nového šéfa Škoda zlacnie, tvrdia analytici. Mala by konkurovať Dacii či Fiatu

Hlavnou úlohou Schafera bude podľa všetkých oslovených analytikov pozmeniť ďalšie fungovanie automobilky.

Nový šéf mladoboleslavskej automobilky Škoda Auto, ktorým sa dnes stal Thomas Schäfer, zrejme pozmení jej smerovanie k lacnejším triedam automobilov, očakávajú to analytici. Od Schäfera zároveň čakajú úsporné opatrenia kvôli ekonomickým výpadkom v súvislosti s pandémiou koronavírusu.

Päťdesiatročný Schäfer vo funkcii predsedu predstavenstva Škoda Auto nahradil Bernharda Meiera, ktorý skončil po piatich rokoch. Schäfer predtým pôsobil ako generálny riaditeľ juhoafrického zastúpenia Volkswagenu s pôsobnosťou pre celý subsaharský africký región.

​Nový šéf prichádza do tuzemskej automobilky podľa analytikov v neľahkej dobe. "Automobilka utrpela ťažkú ​​ranu zásahom pandémie COVID-19 a v najbližších mesiacoch sa bude stále s touto zložitou situáciou vyporiadavať," uviedol analytik spoločnosti Cyrrus Petr Pelc.

Podľa neho je možné od nového vedenia čakať úsporné opatrenia v rámci hospodárenia spoločnosti, vrátane obmedzovania mzdových nákladov.

Agresívnejšia stratégia

Hlavnou úlohou Schafera bude podľa všetkých oslovených analytikov pozmeniť ďalšie fungovanie automobilky. Vedenie koncernu Volkswagen, do ktorého Škoda Auto patrí, si totiž želá, aby česká automobilka menej konkurovala prémiovým značkám koncernu, ako sú Volkwagen alebo Audi, a viac sa zamerala na lacnejšie vozidlá. "Mala by tak konkurovať napríklad Dacii či Fiatu," uviedol Radek Pecák z Deník.cz.

Prechod k agresívnejšej stratégii v segmente lacnejších áut môže byť podľa analytika spoločnosti Natland Petra Bartoňa z krátkodobého hľadiska výhodné, pretože ľudia budú zvlášť pri prehĺbení krízy na autách šetriť.

​Dlhodobo však ako kľúčové vidia plány, s ktorými Schäfer do automobilky prichádza v súvislosti s rozvojom elektrických áut. V osobe nového šéfa vidí aj snahu o väčšiu centralizáciu v konaní Škody, čo je podľa Bartoňa možné odvodiť aj z nevymenovaní "miestneho" Martina Jahna, o ktorom sa po odvolaní Meiera v súvislosti s pozíciou šéfa automobilky tiež špekulovalo.

Jahn nedávno skončil ako výkonný viceprezident pre predaj a marketing jedného zo spoločných podnikov skupiny Volkswagen v Číne.

Pandémia je výzvou 

Ako manažéra s rozsiahlymi skúsenosťami z výroby a rozvíjajúcich sa trhov hodnotí Schafera Petr Knap z poradenskej spoločnosti EY. Podľa neho môže nadviazať na predchádzajúce úspešné kroky a firmu ďalej posunúť. Čakajú ho však náročné výzvy spojené okrem iného s poklesom dopytu po pandémii, poznamenal Knap.

Prevádzkový zisk automobilky Škoda Auto sa v prvom polroku prepadol kvôli pandémii koronavírusu na 228 miliónov eur z 824 miliónov eur pred rokom.

Tržby Škody Auto v polroku medziročne klesli o viac než štvrtinu na 7,5 miliardy eur. Firma očakáva postupné oživenie trhu v treťom štvrťroku. Považuje za možné, že vo štvrtom štvrťroku sa vráti na minuloročnú úroveň.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.