StoryEditorAutomobilky zaplačú, oceliarom pomôže. Uhlíkové clo je na spadnutie
Nový mechanizmus Európskej komisie má pomôcť výrobcom ocele, hliníka, železa, cementu či chemickému priemyslu. Jeho zavedenie sa očakáva v roku 2023.
Obrovská globálna nadprodukcia lacnej ocele, jej pretlak na náš trh a nedostatočné ochranné opatrenia Bruselu. To sú faktory, ktoré dlhodobo trápia európskych a slovenských hutníkov. Krajiny za hranicami Únie sa totiž nemusia boriť s environmentálnymi pravidlami a nepoznajú ani dodatočné náklady, ako napríklad emisné povolenky či drahé energie. Aj to je dôvod, prečo s nimi majú producenti v Únii problém držať krok a konkurencieschopnosť.
To by sa však malo čoskoro zmeniť. Ako sa zdá, Brusel po rokoch čakania pristúpi k ochrannému mechanizmu, ktorý by mohol podmienky na trhu aspoň čiastočne vyrovnať. Unikol totiž dokument, podľa ktorého už čoskoro vstúpi do praxe takzvané uhlíkové clo. To sa bude vzťahovať na dovoz ocele, železa, hliníka, hnojív, cementu a elektriny. „Dlhodobo upozorňujeme na neprimerané zvýhodnenie dovozcov ocele z krajín mimo EÚ, ktorí nie sú viazaní takými ambicióznymi cieľmi a s tým spojenými nákladm...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-03-13 17:15:10 - Feat.: - Title: Únia ustúpila automobilkám, emisné normy nie sú také prísne. Europoslanci schválili nové limity
02 - Modified: 2024-03-11 13:38:15 - Feat.: - Title: Automobilky budú trestané za chýbajúce tlačidlá. Na top hodnotenie bezpečnosti môžu zabudnúť
03 - Modified: 2024-03-07 21:00:38 - Feat.: - Title: Slovensko potrebuje 100-tisíc ľudí do automobiliek, povedal Fico. Mali by prísť zo Srbska
04 - Modified: 2024-02-29 16:15:20 - Feat.: - Title: Taliansko podrobne preskúma prípadné investície čínskych automobiliek v krajine, ešte nemajú povolenie
05 - Modified: 2024-02-23 23:00:00 - Feat.: - Title: Súmrak výroby áut v Európe. Čína v továrni Fiatu, závod po forde však nikto nechce