StoryEditor

Po rokoch ťahaníc prišla dohoda. Železnicu z Prahy do Mníchova čaká obnova

02.08.2021, 00:00
Hodinu do Plzne, sto minút na hranice s Nemeckom a 150 minút do hornofalckého Schwandorfu.

Okrem cestujúcich, ktorí v železničnom spojení českej a bavorskej metropoly zatiaľ nemajú ani zďaleka konkurencieschopnú náhradu automobilovej dopravy, zaujímajú plány na rozvoj trate aj nákladných dopravcov.

Potrebu druhého kapacitného ťahu do Nemecka totiž nedávno oživili povodne a prerušenie hlavnej tepny pre prúdenie tovarov pri Děčíne.

Týmto mestom každý deň prejde priemerne stovka nákladných vlakov vezúcich dvestotisíc ton tovaru. Počas minulého týždňa však veľká voda trať poškodila do takej miery, že provizórne opravený úsek zvládal odbavovať výhradne osobné vlaky.

Nákladné súpravy tak podľa zástupco...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 02 - Modified: 2024-04-04 10:28:33 - Feat.: - Title: Všetko pre stabilné ceny. Rusko v marci znížilo vývoz benzínu po železnici na polovicu 03 - Modified: 2024-03-28 14:31:51 - Feat.: - Title: Pri Nitre museli pristúpiť k radikálnemu kroku. Teraz železničiarov tlačí ďalší problém: platy 04 - Modified: 2024-03-26 07:54:43 - Feat.: - Title: Deutsche Bahn postupne znížia pracovný čas rušňovodičov na 35 hodín týždenne 05 - Modified: 2024-03-19 16:23:43 - Feat.: - Title: Železniční odborári ukončili sériu protestov zhromaždením v Bratislave
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. apríl 2024 03:08