StoryEditor

Dobrý predavač? Taký, čo vám vie poradiť

12.01.2014, 09:49
Autor:
tasr, stltasr, stl

Na predavačoch v obchodoch si ľudia najviac cenia schopnosť poskytnúť im v prípade nejasností odbornú radu. Súčasne je to však aj vlastnosť, ktorá im na nich najčastejšie chýba. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MasterCard.

"Okrem schopnosti kvalifikovane poradiť, ktorú považuje za dôležitú 74 % zákazníkov, prakticky každý druhý najviac ocení, keď sa mu predavač nevnucuje, ale je mu k dispozícii v prípade potreby," opísala Martina Kirchrathová zo spoločnosti MasterCard. Súčasne rovnaké množstvo zákazníkov podľa jej slov potom ocení ochotu a príjemné vystupovanie.

Prieskum tiež ukázal, že viac ako polovica opýtaných má zlú skúsenosť práve s tým, že im predavač nevie v prípade potreby poskytnúť odbornú pomoc s nákupom. Zákazníci majú rozporuplné pocity aj z prítomnosti predavača v predajni. Buď ho považujú za dotieravého, pretože ich nenechá voľne vyberať, alebo ho naopak nemôžu nájsť. S neochotou sa stretáva 43 % zákazníkov a 30 % má pocit, že sa im obchodník snaží predať za každú cenu ten najdrahší variant tovaru.

 

01 - Modified: 2005-11-30 10:12:04 - Feat.: 0 - Title: Nemecké firmy na Slovensku
01 - Modified: 2024-05-08 07:52:14 - Feat.: - Title: Väčšina Slovákov vie pokryť životné náklady, no musí škrtiť výdavky, ukazuje prieskum 02 - Modified: 2024-05-10 09:14:28 - Feat.: - Title: Ak uvažujete o novom aute, na tieto modely si dávajte pozor. Najviac sa kazia 03 - Modified: 2024-05-05 17:37:34 - Feat.: - Title: Žiaci z rómskych komunít by sa podľa 60 percent Slovákov mali vzdelávať oddelene. Škola im môže zlepšiť život 04 - Modified: 2024-04-30 13:30:27 - Feat.: - Title: Najnovší prieskum: Koalícia by bola ešte silnejšia, klesli Smer aj PS 05 - Modified: 2024-04-30 09:10:00 - Feat.: - Title: Preplatíte aj vyše 20 percent. Stočené kilometre umelo ovplyvňujú cenu áut, tvrdí štúdia
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
10. máj 2024 12:06