HN/Pavol Funtál
StoryEditor

Spor o trasovanie

02.05.2018, 10:24
Na začiatku roka 2015 hrozil pri výstavbe tunela Čebrať zosuv pôdy.

Diaľničiari predstavili niekoľko alternatívnych variantov trasovania diaľnice.

Ako najlepší z hľadiska technického, finančného aj environmentálneho sa NDS javí variant V2. K rovnakým záverom dospelo ministerstvo životného prostredia.

Pôvodne sa malo stavať podľa plánu V0.

Poslanci žiadajú stavať podľa ich vlastného variantu V3.

To by zahŕňalo posunutie západného portálu tunela a jeho predĺženie o ďalších 600 metrov. Šanobová tvrdí, že občania Hrboltovej žiadajú, aby im NDS dokázala, že ich trasovanie je nereálne.

„Ak je V3 nerealizovateľná na základe prieskumných diel z obdobia, počas ktorého neodhalili riziká plánovanej trasy V0, tak potom existuje logický záver, že argumenty NDS sú chybné,“ nazdávajú sa poslanci.

01 - Modified: 2024-04-30 07:46:35 - Feat.: - Title: V tomto roku pribudne málo diaľnic, aj tie sú ohrozené. Na severe sú termíny neisté, množia sa problémy 02 - Modified: 2024-04-30 05:23:24 - Feat.: - Title: Obchvat Žiliny či 160-ka do Košíc. Toto sú najdrahšie projekty, ktoré nám pomohol zaplatiť Brusel 03 - Modified: 2024-04-22 12:10:38 - Feat.: - Title: Diaľničiari vybrali v prvom štvrťroku na elektronickom mýte vyše 61 miliónov eur 04 - Modified: 2024-04-16 11:22:52 - Feat.: - Title: Napredovanie D1 pri Ružomberku je dobrá správa, no prioritou je aj R1, hovorí primátor 05 - Modified: 2024-04-15 12:32:25 - Feat.: - Title: Problémový úsek D1 pri Ružomberku sa rozbehol. Na tuneli Čebrať robí denne 500 ľudí, minister Ráž je spokojný
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
04. máj 2024 05:25