Pozdĺžne usporiadané sedadlá sú do oblúka. Výskumy ukázali, že sa cestujúci v tomto usporiadaní cítia lepšie.Rosťa Jančar, Technet.cz
StoryEditor

Budú sa cestujúci aj počítať?

04.05.2018, 00:00
Trasy sa budú prispôsobovať aj potrebám cestujúcich.

Na hlavných linkách zostanú dané trasy, aktuálna ponuka ovplyvní ich interval, veľkosť vozidiel a to, či bude napríklad na konkrétny spoj treba nasadiť električku s jedným alebo dvomi vozmi.

Flexibilnejšie budú nadväzovacie linky, kde by sa mohla i trasa prispôsobiť potrebám cestujúcich.

V neposlednom rade potom rozvoj autonómnych vozidiel umožní rozšíriť mestskú dopravu i do miest, kam dnes pravidelné spoje pre nízky počet cestujúcich nezachádzajú, pretože sa to dopravcom neoplatí.

Prvým krokom je podľa Morysa vybavenie skoro sedem desiatok spojov elektronickými počítadlami počtu cestujúcich.

Takto získané údaje pomôžu dopravcom s rozhodnutím, či na trase nasadiť viac vozidiel alebo sa ich počet naopak zníži.

Do budúcnosti by mali podobné počítadlá byť i na zastávkach, aby dopravcu upozornili na čakajúcich cestujúcich.

01 - Modified: 2024-05-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Rysuje sa konečný účet za našu najdrahšiu diaľnicu. Každý kilometer tunela vyjde na 100 miliónov eur 02 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá 03 - Modified: 2024-04-30 07:46:35 - Feat.: - Title: V tomto roku pribudne málo diaľnic, aj tie sú ohrozené. Na severe sú termíny neisté, množia sa problémy 04 - Modified: 2024-04-28 15:11:00 - Feat.: - Title: Vodiči musia na budúci týždeň rátať s obmedzením na D2 do Bratislavy 05 - Modified: 2024-04-27 11:00:00 - Feat.: - Title: VIDEO Dokonalý ochranca pred zlodejmi? Tento robopes má na chrbte plameňomet, stojí len pár tisíc
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
03. máj 2024 19:18