potraviny, obchodReuters
StoryEditor

Pulty bez slovenských výrobkov

22.11.2018, 23:00
Máme ich tak 40 percent.

V podiele domácich potravín v obchodoch naďalej zaostávame za Rakúskom, Nemeckom či Francúzskom.

Kým v niektorých európskych krajinách sú pulty naplnené až 80 percentami domácej produkcie, u nás je to približne 40 percent.

Reťazce pôsobiace na Slovensku sa snažia slovenských dodávateľov podporovať prostredníctvom rôznych projektov.

„Za aktívny prístup, podporu a spoluprácu nám ešte v júni ďakovala ministerka Gabriela Matečná,“ informuje Lenka Puzlíková, mediálna zástupkyňa Slovenskej aliancie moderného obchodu. Zdá sa však, že na zvýšenie podielu domácich výrobkov nestačí vytvárať pulty s potravinami od lokálnych výrobcov.

„Sú potrebné investície do potravinárskeho priemyslu, čo by celkovo zvyšovalo podiel už zalistovaných producentov,“ hovorí Jana Venhartová, riaditeľka Potravinárskej komory Slovenska.

01 - Modified: 2024-05-01 14:09:00 - Feat.: - Title: Priemerná mesačná mzda v potravinárstve vzrástla. Vlani stúpla na 1 372 eur 02 - Modified: 2024-04-29 11:00:00 - Feat.: - Title: Luxusné klenotníctvo omylom predalo náušnice s 99 percentnou zľavou. Zamestnanec zabudol pripísať nuly 03 - Modified: 2024-04-11 09:01:14 - Feat.: - Title: Sto rokov rybích lahôdok zo Žiliny 04 - Modified: 2024-03-25 12:15:28 - Feat.: - Title: Indická veľvyslankyňa pre HN: Ste tradičným trhom najmä pre naše textilné, medicínske a obuvnícke výrobky 05 - Modified: 2024-03-10 23:00:00 - Feat.: - Title: Lacnejšie veľkonočné nákupy? Reťazec zrušil daň z pridanej hodnoty pre stovku základných potravín
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
02. máj 2024 06:06