StoryEditor

Cisár František Jozef I. mal v Nyugati samostatnú čakáreň

27.10.2018, 00:00
Historickú železničnú budovu v Budapešti postavila spoločnosť slávneho konštruktéra Eiffelovky.

Opäť sa môžeme zahrať na zatváranie očí a otvárame ich na poslednej zastávke. Prvý dojem nie je lichotivý, nevábne betónové piliere asi oslavnou bránou nebudú. Toto má byť tá legendárna Nyugati pályaudvar, ktorú postavila spoločnosť o nič menej slávneho konštruktéra symbolu Paríža Eiffel Constructions Métalliques?

Takúto vstupnú vizitku nemá ani naša najdiskutovanejšia železničná stanica, no i tak nám Nyugati zavonia domovinou. Objavujeme tu flotilu zastaraných vlakov, partičku jehovistov okupujúcich panel zvestujúci koniec sveta, dokonca aj stánok s trdelníkmi.

Na jeden z troch hlavných železničných uzlov Budapešti...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2018-10-26 08:56:27 - Feat.: 0 - Title: Vitajte vo vstupnej bráne Slovenska 02 - Modified: 2018-10-26 08:56:50 - Feat.: 0 - Title: Ak dáte ľuďom niečo zadarmo, hrozí nadspotreba
01 - Modified: 2024-05-23 22:02:42 - Feat.: - Title: Spojenie so štvrťou Penty sa odkladá na neurčito. Pri nových zastávkach sa rysuje konflikt Valla so štátom 02 - Modified: 2024-05-22 08:24:35 - Feat.: - Title: Prudké búrky skomplikovali prevádzku letiska v Budapešti 03 - Modified: 2024-04-29 22:17:58 - Feat.: - Title: Dôležitý dopravný uzol na severe mieri k míľniku. Kľúčový most však blokuje stanica miestneho podnikateľa 04 - Modified: 2024-04-30 05:23:24 - Feat.: - Title: Obchvat Žiliny či 160-ka do Košíc. Toto sú najdrahšie projekty, ktoré nám pomohol zaplatiť Brusel 05 - Modified: 2024-04-28 22:00:00 - Feat.: - Title: Dôležitý dopravný uzol na severe mieri k míľniku. Kľúčový most však blokuje stanica miestneho podnikateľa
menuLevel = 2, menuRoute = focus/publicistika, menuAlias = publicistika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
25. máj 2024 02:41