Kamionistov čakajú zmeny. Mýto zaplatia aj v Žiline či na bratislavskom obchvate
Medzi spoplatnené úseky majú pre kamionistov pribudnúť ďalšie stovky kilometrov.
Medzi spoplatnené úseky majú pre kamionistov pribudnúť ďalšie stovky kilometrov.
V HNtelevízii si pozrite rozhovor s riaditeľom Výskumného ústavu dopravného Ľubomírom Palčákom.
Očakávaná štúdia diaľničiarov je na svete. Dopravcom sa nepáči ani jedna možnosť.
Národná diaľničná spoločnosť zverejnila štúdiu realizovateľnosti na nový mýtny systém. Tá počíta s vyššou participáciou diaľničiarov.
Ministerstvo by malo v najbližšom čase predstaviť, ako budú vyzerať zmeny pri poplatkoch za diaľnice. Víziou ministra Doležala je riadenie dopravy pomocou časovej regulácie.
O možnostiach kontroly mýta a známok, ako aj o slabinách súčasného systému hovoril riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti pre informačné technológie Jaroslavom Ivancom.
Je ich vyše 3 600 kilometrov, tvoria pätinu cestnej siete a jazdí sa na nich bezplatne.
Nová štúdia na mýtny systém má byť zverejnená už čoskoro. Rezort dopravy avizoval, že jej súčasťou je aj ambícia kabinetu prevziať výber do vlastných rúk.
Súťaž na mýtny tender stále nie je pripravená. Scenár s predĺžením zmluvy so Skytollom je čoraz reálnejší.
Diaľničiari vybrali od šoférov menej ako mali v pláne. V prípade známok až o 42 percent.
Kontroverzná zmluva štátu so SkyTollom sa končí v roku 2022. Diaľničiari zverejnili analýzu na ďalšie 10-ročné fungovanie vyberania mýta a diaľničných poplatkov.
Rozhovor s Ľubomírom Palčákom, riaditeľom Výskumného ústavu dopravného.
O podobe slovenského mýtneho systému po roku 2022 sa rozhodne v najbližích mesiacoch. Kľúčoví aktéri sa však nevedia dohodnúť na optimálnej stratégii.
Ďiaľničiari od roku 2010 odovzdali motoristom do užívania 39 stavieb v cene 3,018 miliardy eur.
Vodičov kamiónov a autobusov čaká nepríjemné prekvapenie.
Vodiči si na mýto už zvykli, hovorí bývalý investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Juraj Čermák.