Nová hodvábna cesta by na východ Slovenska mohla priniesť až desaťtisíc pracovných miest
Podľa Rastislava Trnku si projekt hodvábnej cesty bude vyžadovať podporu a jednotný postoj na všetkých úrovniach riadenia štátu.
Podľa Rastislava Trnku si projekt hodvábnej cesty bude vyžadovať podporu a jednotný postoj na všetkých úrovniach riadenia štátu.
Výkladnou skriňou Strednej Ázie bol pritom Uzbekistan už v stredoveku.
Dobré vzťahy s africkým kontinentom sú pre Peking jednou zo súčasných priorít.
Cieľom iniciatívy Belt and road, ktorá sa považuje za novodobú Hodvábnu cestu, je prepojenie Číny po zemi a mori s viacerými kontinentmi vrátane Ázie, Európy a Afriky.
Spojené arabské emiráty, ktoré patria k popredným producentom ropy, usilujú o čínske investície.
Čínsky prezident Si Ťin-pching dodal, že iniciatíva Novej hodvábnej cesty "nie je exkluzívnym klubom".
Čína svoj projekt zverejnila v roku 2013.
Železničná Hodvábna cesta medzi Európou a Čínou sa Slovensku vyhýba už niekoľko mesiacov. Kvôli situácii na Ukrajine neprechádza našou krajinou ani jediný nákladný vlak z a do Číny.
Čína predstavila svoj projekt novej Hodvábnej cesty v roku 2013.
Čína získava kontrolu nad dôležitými bodmi svetovej obchodnej infraštruktúry a snaží sa vytvoriť novodobú Hodvábnu cestu.
Podľa odhadov by sa obchod po novej arktickej trase zrýchlil o 20 dní.
Náš región bude mať pri transporte čínskych tovarov do Európy dôležitú pozíciu.
Peking si pripravuje priestor pre tovary, ktoré dovezie do Európy po hodvábnej ceste.
Skúšobný vlak z Dalianu prišiel do bratislavského prístavu za viac ako dva týždne.